ביטוח דירה למה צריך?

הבית שלנו אמור להיות המקום הבטוח ביותר עבורנו. מקום שבו נעים לשהות  ומקום שאינו מוסיף סיבות לדאגה, אלא מהווה מפלט של שפיות ותחושת ביטחון. יתרה מזאת, הבית אף מהווה מקום יקר ערך ולכן בעל דירה המבקש לשמור על שווייה ועל שווי תכולתה ללא חשש מפגיעה כזאת או אחרת – צריך למהר לעשות ביטוח דירה, אשר תואם לנסיבות האישיות שלכם ומציע לכם את התנאים הטובים ביותר.

קניית דירה מקבלן

באיזה פוליסה בוחרים?

מהם התנאים הטובים ביותר? ובכן, על כל בעל דירה לבחון את הביטוח מנקודת המבט הפרטית שלו, אך ניתן לומר שבאופן כללי יש להשוות את הפרמטרים הבאים, ולו על מנת להתמקד באופציה הכדאית ביותר: האם הפוליסה כוללת כיסוי במקרה שצד ג' ניזוק? (למשל השאלתם שרשרת יהלומים מחברה והיא נגנבה), האם סכום הכיסוי אכן תואם את כלל שוויו של הנכס ותכולתו? כמו כן יש לבחון את אופי התכולה על מנת להרחיב בעת הצורך את מסגרת הכיסוי וכמובן שיש לבחון (ואף להשוות מול אופציות נוספות) את אופי הפרמיה, את גובה ההשתתפות העצמית, את ההגבלות הקיימות עבור סוגי כיסויים ולהבין מה בדיוק כולל כל ביטוח.

ביטוח מבנה ללא חשש

לצד ביטוח דירה, גם טוב לדעת שיש שני ביטוחים נלווים, כאשר לא פעם הם באים ביחד עם ביטוח הדירה בהתאם לצורך. במה מדובר? על ביטוח מבנה ועל ביטוח תכולה. כך למשל, ביטוח מבנה מגן בפני נזקי מים, התנגשות של כלי רכב, רעידת אדמה, שריפות ומגוון נזקי טבע, כאשר בין היתר גם מדובר על הגנה מרגיעה בפני נזקי פריצה ומעשי זדון. כמו כן, לרוב קיימת בפוליסה התייחסות לכלל חלקי הבית, למשל אמצעי הסקה, אינסטלציה, תשתיות, מרפסת, שערים, גדרות וכלל האלמנטים שמחוברים ישירות לדירה. מכאן שאם מבקשים להימנע ממצב בו הדירה ניזוקה ונשארים ללא אמצעים כספיים להשיבה למצב תקני, הרי שראוי לחשוב על כך מראש, ולמהר לעשות ביטוח מותאם.

ביטוח תכולה – הגנה מלאה

עד כה דנו בביטוח דירה ובביטוח מבנה, ואילו עתה נבהיר בקצרה מהו ביטוח תכולה. ובכן, ביטוח תכולה מגן על כלל התכולה אשר נשמרת בבית מפני שורה ארוכה של תרחישים בעיתיים (כגון הרס התכולה בעקבות הצפה או פריצה) ואף מפני נזקי מזג אוויר. עוד ראוי לציין שמחיר הפוליסה מושפע ממיקום הדירה, מהקומה בה הדירה נמצאת, מרמת החשיפה של האיזור לתופעות עברייניות, מאמצעי בטיחות אשר מותקנים בדירה (למשל קיום של סורגים) ועוד. עוד נציין שלעיתים ניתן להוסיף לפוליסה סעיף אשר מתייחס לנזקים אשר נגרמים לצד שלישי – למשל כיסויי עבור חפצי האורחים או העובדים, ועל כן אם לצורך הדוגמה נגנבו התכשיטים של עובדי התחזוקה במשרדים, הרי שגם מכך ניתן להיות מוגנים.