מהי בניה ירוקה ומה חשיבותה

כאשר אנשים באים לבנות בית, הם מבינים שמדובר בהזדמנות די נדירה לקבל סל החלטות מקיף על הווי החיים העתידי, וזאת כי לא כל אחד זוכה לרכוש בית ובטח שלא כל אחד זוכה להיות חלק בלתי נפרד מכלל התהליך. אי לכך מומלץ לבחון את עולם הבניה הירוקה, וזאת כי לא רק שהוא ידידותי לסביבה ומעניק איכות חיים ברמה גבוהה, אלא בין היתר הוא גם פשוט יותר נכון, כלומר מדובר בשיטה שמתייחסת לסובב אותה ושבונה מחומרים שנכונים לסביבה.

דירות למכירה במודיעין

חושבים על הסביבה

חשוב לציין ששיטת בנייה ירוקה עושה שימוש במגוון מערכות מתחשבות, כך שהעבודה יותר פשוטה, פחות הרסנית לסביבה ובאופן כללי מעניקה הזדמנות לחוש הרמוניה לא רק ברמה העיצובית של פנים הבית, אלא גם ברמה של השלד, וזאת גם אם לאחר החיפויים השונים, הדבר אינו בהכרח בולט לעין.

מה כוללת השיטה?

אם נעשה זום אין, נמצא שבנייה ירוקה עונה על שלל הסעיפים הבאים:

  1. אופן הבנייה עושה שימוש מועט באנרגיה.
  2. הליך הבנייה מתחשב בסביבה.
  3. הליך הבנייה מייצר מינימום פסולת.
  4. חומרי הבנייה אינם רעילים.
  5. חומרי הבנייה מאפשרים מיחזור.
  6. הליך הבנייה מתייחס לשימוש חסכוני במשאבי הבית.
  7. הליך הבנייה מתייחס לאיכות האוויר ומנצל משאבים טבעיים (כגון שמש, עצים, מי גשמים ומפתחי אוורור גדולים).
  8. הליך הבנייה כולל מערכות מיחזור, כגון מערכות לאיסוף מי גשמים.
  9. הליך הבנייה מתייחס לכניסת אור וחימום קרני השמש.

תנאי יסוד – תכנון אופטימלי

כיום בניה ירוקה היא דבר שהולך ומתרחב בנוף החדש ויותר ויותר קבלנים מעמידים לעצמם את הסטנדרט של בניה ירוקה בפרויקטים חדשים שנבנים במודיעין, חריש, וערים נוספות שנמצאות בפריפריה, עד כה ראינו שלבנייה ירוקה יש מגוון נדבכים שמאפשרים את השגת התוצאה המלאה, אך מראש יש להבין שלא כל בניה מסוג זה תכלול כל נדבך ונדבך, וזה בסדר. עם זאת, על מנת כן להפיק את המרב, יש להשקיע לא מעט בתכנון אופטימאלי שמשלב את סך אנשי המקצוע המעורבים – כולל אדריכל, מעצב פנים, אנשי מערכות חכמות (למשל חימום תת רצפתי ומערכת מים אפורים) וכמובן קבלני משנה. עוד נציין שמי שיצלול לתוך הנושא, יגלה עולם שלם של אופציות חכמות, שבין היתר מאפשרות חיסכון לטווח הארוך, ולו באמצעות ניצול אנרגיה טבעית. מבקשים דוגמה? התקנת חלונות מערביים, השקעה בקירות מבודדים, הטמעת צינורות תאורה טבעית ועוד מגוון דרכים שמונעות שימוש במקורות חימום וקירור מלאכותיים.