הערת אזהרה בטאבו

כל מי שעוסק בתחום המקרקעין באופן מקצועי מכיר בחשיבותה של הערת אזהרה בטאבו, המהווה כלי משפטי רב חשיבות כאשר מבקשים לרכוש דירה, לקחת משכנתא ולבצע פעולות אחרות בנכס מקרקעין. אם כן מהי בדיוק אותה הערת אזהרה בטאבו? ובכן מדובר בפעולה בעלת הכרה משפטית אשר מאשרת את קיום העסקה, או לחלופין את אי קיום העסקה בנוגע לנכס מדובר. מכאן, שאחד הדברים שיש לבצע מיד עם רכישת המגרש, הדירה, או כל סוג של נכס, הנו לגשת ולרשום הערה אזהרה בטאבו על מנת להבטיח את זכויותיכם ועל מנת לוודא שההליך ימשיך להתנהל באופן חלק.

חברת י. זילברמינץ ובנו בע

מתי למהר להוסיף את ההערה?

מדוע חשוב לפנות זמן עבור הערה אזהרה? ובכן ראשית כל מדובר באזהרה אשר אשר מטרתה ליידע מתעניינים נוספים בנכס כי כבר בוצעה עסקה בנכס. למעשה הערת האזהרה מגינה על מי שביצע את אותה עסקה בנכס, על ידי כך שמונעת אפשרות של חתימת חוזה הסותר חוזה מוקדם יותר. מהצד השני, כאשר עומדים לסגור עסקה, יש לבחון האם קיימת הערה מעין זו, וזאת על מנת להימנע ממצב משפטי בעייתי מול צד שלישי שהקדים וקיבל התחייבות מבעל הנכס לקנות אותו. כיצד ניתן לבחון האם קיימת הערה? פשוט מאוד – נסח הטאבו חשוף לעיני כל וניתן לצפות בו ברשת תמורת תשלום אגרה.

הליך הוספת ההערה

על מנת לרשום את ההערה, יש להשיג טופס בקשה העונה לשם "בקשה לרישום הערת אזהרה" ולאחר מכן יש לחתום וכמובן שגם להחתים את הצד שמוכר את הנכס. פה נציין שאין חובה להציג את חתימתו של בעל הנכס, אך הדבר כן עדיף, ואף רצוי שהמוכר ילווה בעורך דין מטעמו. עוד ראוי לדעת, שלצד הערת אזהרה בטאבו, גם ניתן להגיש טופס בקשה עבור רישום הערת אזהרה מפורטת, כאשר פה כבר אין צורך לצרף עותק של חוזה המכר, אך כן יש צורך שכלל הצדדים יחתמו לצד הנחייתו של עורך דין.

מה עושים אם מתחרטים?

טוב לדעת שאם מתחרטים, כן ניתן לבטל את ההערה, אך רק לצד ההסכמה של הצד שמרוויח מקיום ההערה, או לחלופין אם משיגים צו מטעם בית המשפט. כמו כן, אם אתם הצד שהנכס שייך לו ואתם מבקשים למכור, הרי שאין למהר להסכים לחתום על זיכרון דברים, וזאת כיוון שזיכרון דברים עשוי לאפשר לרוכש להוסיף את ההערה, ועל כן אם במשך הדין והדברים מתעוררת מחלוקת והעסקה נגוזה, הרי שלא תוכלו להמשיך עם הליך המכירה, כל עוד ההערה לא תבוטל.

חשיבות הכוונה מקצועית

אם מחזיקים בשאלות נוספות בתחום, או מבקשים אחר הכוונה מקצועית, הרי שיש לדעת שאין מקום למשחקים, ויש צורך בבעל מקצוע שמתמחה בתחום – עורך דין. כמו כן, פנייה אל עורך דין מקרקעין תעזור לכם ללמוד באלו עוד מצבים ניתן לנצל הערה זו, מתי יש להיזהר ממנה, מתי יש למהר לחתום עליה ולקבל ייעוץ ההולם את נסיבות המקרה שלכם.