עורך דין בקניית דירה, כמה עולה ואיך לחסוך?

עומדים לקראת רכישתה של דירת מגורים חדשה מקבלן או דירת מגורים יד שניה מאדם פרטי? זה הזמן לדעת הכל על שירותיו של עורך דין מקרקעין המתמחה בליווי עסקאות נדל"ן לרכישת דירה.

רכישת דירה בישראל, בין אם היא מתקיימת ישירות אל מול הקבלן ובין אם היא מתקיימת אל מול אדם פרטי המעוניין למכור את דירתו, מחייבת אתכם לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין המתמחה בעסקאות נדל"ן לרכישת דירה, וזאת לצרכי הגנה מלאה על מלוא זכויותיכם כרוכשי הנכס.

קניית דירה מקבלן

שירותיו המקצועיים של עורך הדין לאורך הליכי הרכישה כוללים בין היתר: קיומן של בדיקות בנוגע למצבו של הנכס, בדיקות מעמיקות בנוגע לזהות המוכר, בדיקת נכס בטאבו, רישום הדירה בטאבו על שמכם, ניסוח ועריכת הסכמי מכר, דיווח לרשויות ושירותים משפטיים המיועדים נוספים אשר נועדו להגן על זכויותיכם בהתאם לחוק מכר דירות.

שכר טרחת עורך דין לצורך רכישת דירה

עלויות שכר הטרחה של עורך הדין המתמחה במקרקעין ובליווי עסקאות מכר לרכישת דירה, נקבעות בהתאם למחיר הדירה ובהתאם לזהות העסקה. בעסקאות מכר המתנהלות אל מול הקבלן/יזם, עלויות שכר הטרחה עומדות בממוצע על 1 אחוז מערך הדירה, ואילו עלויות שכר הטרחה בעסקאות יד שניה עומדות בממוצע על חצי אחוז עד אחד וחצי אחוז מערך הדירה.

כיצד ניתן להוזיל את עלויות שכר הטרחה?

העלייה המתמדת במחירי הדירות בישראל וקביעת עלויות שכר הטרחה בהתאם לאחוז מסוים מערך הדירה, הובילה לכך שיותר ויותר רוכשי דירות בישראל נדרשים לשלם עשרות אלפי שקלים לעורכי הדין במסגרת הליך רכישת הדירה.

יחד עם זאת, השירותים המשפטיים המוצעים לכם על ידי עורכי דין מקרקעין בכל הנוגע לליווי הליכי רכישת דירה בישראל, הינם שירותים הכרחיים המגנים על זכויותיכם ואף מונעים במידת הצורך את מעורבותכם בעסקאות "בעייתיות".

במידה וגם אתם עומדים לקראת השלמתה של עסקת נדל"ן לרכישת דירה למגורים, אנו ממליצים לכם לקיים הליך השוואת מחירים בין מספר משרדים לעריכת דין העוסקים ומתמחים בליווי רוכשים. כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של משרדים המאפשר לכם ליהנות משירותי עריכת דין בדרך לקניית דירה במחירים מוזלים.